Jelpaten
-vapaaehtoisena tuetusti

Jelpaten on Caritas-Säätiön kolmivuotinen (2022-2024) hanke, joka mahdollistaa ihmisten välisiä kohtaamisia kehittämällä tukimuotoja tuetulle vapaaehtoistoiminnalle. Tuettu vapaaehtoistoiminta vahvistaa osallistujien osallisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteisöllisyyden kokemuksia.

Yhdenvertainen mahdollisuus

Jelpaten – vapaaehtoisena tuetusti kehittää tukimuotoja tuetulle vapaaehtoistoiminnalle. Toiminnan kohderyhmänä ovat 18–65-vuotiaat oululaiset, jotka haluavat olla mukana vapaaehtoistoiminnassa, mutta tarvitsevat siihen tukea. Tukimuodoista kootaan hankkeen aikana (2022–2024) verkostoyhteistyössä oululaiseen toimintaympäristöön sopiva tuetun vapaaehtoistoiminnan malli sekä Yhdenvertainen mahdollisuus –materiaali. Toimintaamme rahoittaa STEA.

Tarjoamme yksilöllistä tukea ja ohjausta rinnalla kulkien, koulutusta ja opastusta niin vapaaehtoisille kuin vapaaehtoistoiminnassa mukana oleville toimijoillekin. Koulutamme ja tuemme myös mentoreita, jotka toimivat tukena toisille vapaaehtoisille. Yksilöohjauksen lisäksi järjestämme toiminnallista ja vertaistuellista ryhmätoimintaa. Pääset tutustumaan toimintamme kautta erilaisiin vapaaehtoistoiminnan paikkoihin sekä uusiin ihmisiin.

Jelpaten-vapaaehtoisena

Haluatko vapaaehtoiseksi, mutta et oikein tiedä, mihin voisit mennä tai mitä osaisit tehdä? Tai ehkä et uskalla lähteä yksin toimintaan?

Jelpaten tarjoaa vapaaehtoistoimintaan

• yksilöllistä tukea ja ohjausta
  • koulutusta ja opastusta
  • vertaistukea
  • toiminnallista ryhmätoimintaa

Vapaaehtoistoiminnan myötä saat mielekästä tekemistä, uusia kokemuksia ja osaamista. Voit toimia omana itsenäsi, tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin.

Tule mukaan!

Mentorina Jelpaten-toiminnassa

Onko vapaaehtoistoiminta sinulle jo tuttua, ja haluaisit toimia mentorina uuden vapaaehtoisen tukena?

Mentorina mahdollistat vapaaehtoistoiminnan ja aktiivisen toimijuuden uusille vapaahehtoisille, jotka tarvitsevat siihen tukea.

Jelpaten tarjoaa sinulle koulutusta sekä yksilöllistä ja vertaistuellista tukea.

Vapaaehtoistoimintaa tarjoaville tahoille

Tulemme järjestämään räätälöityä vapaaehtoiskoulutusta, opastusta vapaaehtoistoimintaa järjestäville tahoille sekä kouluttamaan ja tukemaan mentoreita.

Yhteisötila Toivo

Caritas-säätiön Yhteisötila Toivo toimii hankkeemme ryhmätilana osoitteessa Asemakatu 26

Ota yhteyttä!

Seuraa meitä Facebookissa ja Instagramissa.

Sähköpostimme ovat muotoa: etunimi.sukunimi@nullcaritas-saatio.fi

Anu Levä