Ajankohtaiset

Mielikuvitusverstas syksyllä 2024

Mielikuvitusverstas on tauolla kesän ajan, mutta jatkamme kokoontumisia syksyllä 2024. Huomaathan, että osa kokoontumisista on keskiviikkoisin ja osa torstaisin. Myös kokoontumispaikka vaihtelee! Päivitämme kokoontumisia syksyn aikana, joten ohjelma voi muuttua.

Kokoontumiset

• ke 14.8. klo 13-15 Valoa syksyyn – Lyhtytyöpaja | Yhteisötila Toivo, Asemakatu 26
  • to 15.8. Taiteiden yö. Lähdetään yhdessä kiertelemään Taiteiden yöhön! Tarkempi aika ja paikka ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoittaudu etukäteen!
  • ke 11.9. klo 13-15 Tehdään syyskranssi | Yhteisötila Toivo, Asemakatu 26
  • to 19.9. klo 13-15 Ympäristötaidetta, Pikinen poloku. Tutustumme kävellen Pikisaaren taidepolkuun yhdessä. Kokoontuminen Sokeri Jussin edessä Pikisaaressa kello 12.50. Ilmoittaudu etukäteen!
  • ke 6.11. klo 13-15 Virtuaalitaidenäyttely ja omakuva | Yhteisötila Toivo, Asemakatu 26
  • ke 9.10. kello 13.30-15 Lyhtytyöpaja | Kaakkurin yhteisötila, Pesätie 13
  • ke 20.11. klo 13-15 Joulukorttipaja | Yhteisötila Toivo, Asemakatu 26

Mielikuvitusverstas on luovuuden ja kohtaamisen paikka kaikille aikuisille. Mielikuvitusverstaalla voit tavata toisia ja tehdä samalla luovia asioita, esimerkiksi pieniä käsitöitä, piirtää, maalata, musisoida tai vain olla. Voit ottaa mukaan omat tarvikkeesi tai hyödyntää Toivosta löytyviä tarvikkeita. Toivosta löytyy mm. ompelukone, saumuri, jonkin verran kankaita, askartelu- ja maalaustarvikkeita, pelejä sekä piano.

Mielikuvitusverstaalla voit toimia myös vapaaehtoisena. Keitä kahvit, ohjaa pieni luova hetki tai ole työntekijöiden apuna ryhmän järjestelyissä. Voimme miettiä yhdessä sisältöä tai ideoida vapaaehtoistehtäviä ryhmänä. Kiinnostaisiko esimerkiksi joulukorttitalkoot ikäihmisten iloksi tai joku muu toiminta yhteiseksi hyväksi? Ota yhteyttä Susannaan tai Anuun niin suunnitellaan yhdessä! Yhteystiedot löydät Jelpaten-sivultamme.

Huom! Oletko opiskelija? Toiminta sopii loistavasti myös opiskelutehtävän tai projektityön toteuttamiseen esimerkiksi sosionomi-, yhteisöpedagogi- tai toimintaterapeuttiopiskelijoille.

Mielikuvitusverstaalle ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Toiminta on ilmaista. Tarjoamme kahvia ja teetä sekä pientä purtavaa. Noudatamme yhdessä luotuja turvallisemman tilan periaatteita. Toivo on esteetön tila. Toivomme, että tulet ryhmään ilman tuoksuja! Tervetuloa yksin tai yhdessä kaverin kanssa!