Haluaisitko vapaaehtoiseksi?

Voit toimia Caritas Säätiöllä vapaaehtoisena erilaisissa tehtävissä. Saat tarvittaessa apua sekä tehtävän löytämiseen että siinä toimimiseen sen verran kuin tarvitset. Jos näistä tehtävistä ei löydy sinulle sopivaa, voimme auttaa sinua löytämään vapaaehtoistehtävän muualta. Ota rohkeasti yhteyttä!

DigiJelppari
Digijelpparina opastat ikäihmisiä digilaitteiden käytössä heidän omassa kodissaan sovittuna aikana. Katso lisää DigiJelpparin sivulta!

Avustaja tai ryhmänohjaaja Mielikuvitusverstaalla
Haluaisitko tulla mukaan aikuisten luovaan ryhmään? Voit esimerkiksi keittää ryhmässä kahvit, auttaa ohjaajia ja osallistujia tai ohjata luovan hetken. Huom! Jos olet opiskelija, tehtävä voisi sopia loistavasti opiskelutehtäväksi esimerkiksi sosionomi-, yhteisöpedagogi- tai toimintaterapeuttiopintoihin! Mielikuvitusverstas kokoontuu parittomina keskiviikkoina kello 13-15 yhteisötila Toivossa (Asemakatu 26).

Ruokakassien jakaja
Haluaisitko tulla jakamaan Prikka kiertoon -hankkeen hävikkiruokaa joka toinen viikko ruoka-apua tarvitseville? Ruokakassijaossa tehtäviin kuuluu kassien pakkaus ja jako sekä siivous. Ruokakassijako on parillisina keskiviikkoina kello 12.30-13 yhteisötila Toivossa (Asemakatu 26).

FESTARIVAPAAEHTOINEN
Tule tekemään yhdessä kesän iloisinta festaria! Tehtäviä on alueen rakentamisessa, infossa, festivaalialueella neuvonnassa, siivoamisessa ja purkamisessa. Kaikkien Kesäfestarit järjestetään joka kesä Kuusisaaressa 5.6.2024 klo 15.30-20.30. Haku festareiden vapaaehtoiseksi avataan 18.3.

PUHELINKAVERI
Puhelinkaverin juttutuokio kerran viikossa on kultaakin kalliimpaa vapaaehtoistyötä ikäihmisten parhaaksi! Vapaaehtoisena puhelinkaverina soitat sovitusti ikäihmiselle “Mitä kuuluu?” -puhelun. Saat tehtävää varten käyttöösi puhelimen ja prepaid-liittymän. Voit soittaa puhelun kotoa tai mistä tahansa puhelua varten rauhoitetusta paikasta. Vaikka mökkilaiturilta!
Huom! Puhelinkaveri-toiminta on käynnistämisvaiheessa – Lisätietoa tulossa myöhemmin!

Kaikissa vapaaehtoistehtävissä voit ottaa yhteyttä jelpaten@nullcaritas-saatio.fi tai klikkaamalla alla olevaa linkkiä, niin otamme sinuun yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Voit toimia vapaaehtoisena kertaluonteisesti tai halutessasi sitoutua pidempäänkin. Lisäämme avoinna olevia vapaaehtoistehtäviä myös sivulle Lähellä.fi

Vapaaehtoistarjotin

Tämän tarjottimen kautta voit tutustua eri toimijoihin ja niiden vapaaehtoistehtäviin matalalla kynnyksellä ilman sitoutumista. Voit kokeilla vaikka useampaa paikkaa ja -tehtävää.

Saat meiltä tukea vapaaehtoispaikan ja -tehtävän löytymiseen sekä vapaaehtoisena toimimiseen juuri sen verran kuin haluat ja tarvitset!

Klikkaa itsesi tarjottimelle tästä LINKISTÄ!

Kuva vapaaehtoistarjottimesta.