Ajankohtaiset

Osallisuutta tukemalla loistavia vapaaehtoisia! -webinaari

Vapaaehtoistyö tarjoaa mahdollisuuden osallistua, oppia ja antaa omaa osaamista yhteisön hyväksi. Mutta miten varmistamme, että vapaaehtoistoiminta on saavutettavaa kaikille ja tarjoaa aidosti merkityksellisiä kokemuksia? Tämä webinaari on sinulle, joka koordinoit vapaaehtoistyötä, ohjaat vapaaehtoisia tai harkitset itse vapaaehtoistyöhön osallistumista. Tule mukaan inspiroitumaan!

Osallisuus tukemalla loistavia vapaaehtoisia! -webinaari tarjoaa kattavan katsauksen siihen, kuinka vapaaehtoistyö voi avata ovia uusille mahdollisuuksille ja vahvistaa yhteisöllisyyttä. Vapaaehtoiset ja koordinaattorit jakavat kokemuksia siitä, miten vapaaehtoistoiminta voi vaikuttaa positiivisesti erilaisissa elämäntilanteissa. Voit kuulla tarinoita siitä, kuinka tuettu vapaaehtoistyö on auttanut monia löytämään uudelleen omat vahvuutensa ja paikkansa yhteisössä.

Lahden Diakonialaitos ja muut alan toimijat kertovat pitkäjänteisestä työstä vapaaehtoistoiminnan mahdollistamiseksi, erityisesti heille, jotka tarvitsevat lisätukea mukaan pääsemiseen. Tämä yhteistyö ja tuki ovat avanneet uusia mahdollisuuksia sekä vapaaehtoisille että toiminnan koordinaattoreille.

Myös Jelpaten – vapaaehtoisena tuetusti -hanke on mukana webinaarissa. Nostamme esiin vapaaehtoisten osallisuuden kokemuksia. Kokemukset on kerätty kesällä 2024 tehdyistä haastatteluista. Haastattelut ovat osa myöhemmin ilmestyvää opinnäytetyötä, jossa selvitetään Jelpaten-hankkeeseen osallistuneiden osallisuuden kokemuksia tuetussa vapaaehtoistoiminnassa.

Liity mukaan webinaariin tiistaina 29.10. klo 13.30–15 Teamsissa ja kuule, kuinka tuettua vapaaehtoistoimintaa voidaan kehittää ja laajentaa. Ilmoittaudu viimeistään 28.10. klo 12 mennessä ja kutsu mukaan myös yhteistyökumppanisi! Ilmoittautumislinkki

Tapahtuma myös Facebookissa.

Yhdessä voimme tehdä vapaaehtoisuudesta saavutettavaa ja merkityksellistä kaikille!